FUNDACIÓANTONIOGAUDÍ

Al segle XXI una part del món es troba immersa en una revolució tecnològica sense precedents que ha suprimit les distàncies i ha reduït al mínim els temps per desplaçar-se d'una part a l'altra del planeta. Es pot estar en contacte immediat i compartir coneixements, experiències i tota mena d'informació en temps real, i a més les infraestructures cobreixen totes les necessitats.

Però paral·lelament conviu una gran part de la humanitat que no té els més elementals mitjans materials per tenir una vida digna. Serveis tan bàsics com l'aigua potable, sanejament o electricitat són impossibles per a molts milions de persones. Només n'hi ha prou amb apuntar algunes xifres (font ONU):

884 milions de persones no tenen accés a l'aigua potable.
2.600 milions no disposen de sanejament, ni tan sols elemental.
Cada dia moren 5000 nens per mancar d'aigua potable i sanejament.
El 20% de la humanitat no compta amb energia elèctrica.

A més cal remarcar que 31 milions d'éssers humans viuen en camps de refugiats després de fugir de guerres o desastres naturals aguditzats pel mal ús dels recursos. Aquest contrast entre un món tan desenvolupat i tecnològic i un altre món que sobreviu entre la misèria, la manca de oportunitats i la insuficència de les més bàsiques infraestructures és inadmissible.

Davant d'aquesta inequitat és indispensable la cooperació per part d'institucions que promouen i gestionen l'ajuda humanitària i el desenvolupament de les infraestructures i equipaments que la part desfavorida de la humanitat necessita, d'acord amb el que exigeixen les legislacions i tractats internacionals.

Amb tècniques ancestrals avancen sobre el desert a Burkina Faso
La Fundació Econciencia desenvolupa dos projectes de cooperació per millorar la qualitat de vida en zones aïllades de l'Argentina
La educació es l'eina fonamental per a conscienciar sobre el canvi climàtic
Gairebé 900 milions de persones no tenen accés a l'aigua potable