L'eficiència energètica i l'ús d'energies renovables són indispensables davant l'actual situació d'emergència ambiental. S'imposa establir un nou patró energètic a escala mundial per impulsar de manera extensiva la utilització d'energies netes.

Les energies renovables a més de restablir l'equilibri de l'ecosistema possibiliten el desenvolupament de zones menys afavorides. La seva utilització uneix els tres pilars en què es basa el desenvolupament sostenible: Societat, Economia i Medi ambient.

El compromís que involucra la majoria dels països a través dels acords sorgits de les Cimeres de la Terra és satisfer les necessitats presents sense posar en perill les possibilitats de les generacions futures per atendre les seves pròpies necessitats.

Creen a la Universitat de Delft un formigó que utilitza un bacteri per autorepararse
El primer edifici d'habitatge as europa amb certificació LEED Platinum està en Madrid
Granja vertical en Wyoming produeix aliments per a 45.000 persones
Bio-ciment permet crear maons a obra sense cocció amb l'ajuda de microorganismes