FUNDACIÓANTONIOGAUDÍ

La interacció de l'home amb el seu hàbitat com qualsevol ésser vivent genera canvis. Les seves accions, a diferència d'altres espècies, són capaços d'afectar l'equilibri a escala global.

Des de la Revolució Industrial es van produir grans migracions del camp a les ciutats. El procés va anar en permanent augment provocant grans aglomeracions i la conseqüent necessitat de donar satisfacció les seves necessitats.

Això va generar un consum desmesurat dels recursos energètics causant considerables canvis ambientals i uns nivells de contaminació que amenacen l'equilibri ambiental, especialment des de la segona meitat del segle XX.

El model actual de distribució de població sumat a la utilització d'energies contaminants agreugen encara més la situació. La presa de consciència sobre l'emergència ambiental és una necessitat impostergable.

Boston prohibeix bosses de plàstic per reduir la contaminació
En una ciutat argentina obligaran a cada veí a plantar un arbre davant casa seva
Es construeix a Xina una ciutat ecològica per albergar a 350.000 habitants
El major complex d'apartaments de Manhattan desenvolupa un projecte d'autoconsum energètic